Udlejer vil ikke betale indskud tilbage!
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Udlejer vil ikke betale indskud tilbage!
Boliger.dk - Udlejer vil ikke betale indskud tilbage!
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Udlejer vil ikke betale indskud tilbage!

16/2 '12 11:51
Anna
Hej,

Jeg har lejet en andelslejlighed i 3 måneder, betalt husleje og betalt
for at bruge indbo. jeg betalte 5000 kr i husleje om måneden. og 10.000 kr.
i indskud. min ven aleverer lejligheden for mig pga. at jeg var i udlandet.
udlejeren fortalte min ven at lejligheden var meget fin og ren.
Dagen efter kommer en regning fra udlejer at lejligheden var så beskidt
at det koster 6000 ddk at gøre den ren!!! Den var fulstændig ren da vi aleverede den! Hun fortale mig at lejligheden manglede en kærlig hånd, så jeg ville få alle mine penge tilbage. Hun finder på noget til at tage alle pengene
fra mig, Siger bare at hun har taget billeder af alt i lejligheden da jeg fik den og det vil hun bruge, kan jeg ikke gøre noget?
26/2 '12 12:13
Risa
Det skal du ikke acceptere. Henvend dig til Lejernes LO og få hjælp. Det kan være, du skal betale for en indmeldelse først, men det er "småpenge" i forhold til at blive snydt for et depositum på 10.000 kr. Der er ingen almindelige lejere, som kan blive afkrævet et depositum på 10.000 kr. for at bo i en lejlighed i tre måneder. Det lyder helt forrykt! Skynd dig at kontakte nævnte instans! Det ville jeg gøre partout.
Hvordan kan det iøvrigt koste 6.000 kr. at gøre en lejlighed ren???????
26/2 '12 12:21
Risa
Tilføjelse:
Af skade bliver man klog.
HUSK en anden gang SELV at tage fotos - både når du flytter ind - og når du flytter. Tag foto af hver lille ridse (overdrivelse fremmer forståelsen) du finder, når du flytter ind ... så der ikke er noget at komme efter, når du flytter. Og husk, at det skal være fotos med dato på - fx taget med et digitalt kamera.
Og igen ... med mindre du har raseret den lejlighed, du har boet i - i tre måneder - så kan din udlejer IKKE afkræve dig dit depositum på 10.000 kr. Men sørg for at få en professionel hjælp - som nævnt fx fra Lejernes LO, for ellers ser du nok ikke dine penge igen.
26/2 '12 12:24
Risa
OG ... din udlejer skal fremvise kvittering for de penge, hun afkræver fra dit depositum!!! Har du bedt hende om det? Hun skal kunne vise en godkendt kvittering for de 6.000 kr.
Uha - jeg bliver så harm på dine vegne og på vegne af alle de unge mennesker, som bliver snydt på den måde.
16/4 '12 19:08
Helga
Hej!
Det er jo ikke et enestående eksempel på, hvordan de unge mennesker bliver trukket rundt i manegen af grådige udlejere, der på det værste udnytter deres godtroenhed på
menneskerne. Har selv børn, der nu flere gange har stået i samme situation, og som er ved at miste fuldstændig troen på det gode i mennesket, siden de har oplevet det samme flere gange, og hver gang bliver lovet at få pengene tilbage, men så sker der bare ikke noget. Jeg synes det skulle straffes!
Prøv at skrive læserbreve, gøre det mere offentligt, så det kan stoppes! Hvem vil gerne blive udstilt for at være "et dårligt menneske", når det kommer til styks ....
Mvh. Helga
19/4 '12 12:18
Henrik
Det er det klassiske eksempel på udlejere, der prøver at score indskuddet. Som Risa skrev d. 26/2 så er det altid en god idé at tage billeder når du fraflytter.


Det du skal gøre nu er:

1. Bede om kvitteringer for det udførte arbejde samt specificere hvad der ikke var godt nok, timeantal m.v.

2. Du skal bede om de billeder hun har omtalt.

3. Såfremt du ikke er medlem af Lejernes LO, kan du selv indgive sagen for Huslejenævnet. Det koster 136 kr. (2012 takst) at oprette en sag og er derfor betydelig billigere end selv at føre en sag ved retten.
6/8 '14 20:41
Troels Henriksen
Det er rigtigt det Henrik skriver - Dog nogle småting. Sager om tilbagebetaling af depositum SKAL jf. lejeloven altid starte i huslejenævnet.

Huslejenævnet har ikke kompetence til at vurdere om noget er rimeligt eller ej, men kun kompetence til at bestemme hvad der evt. skal betales for og hvilke udgifter.

Det er derfor næsten altid nødvendigt at tage den til boligretten. Hos www.depositum.nu kan du gratis få sagen behandlet ved huslejenævnet og ved boligretten og det koster kun 25% af dit depositum, i dette tilfælde 2.500 kr.

Det er også nødvendigt at få en dom fra retten hvis du vil hive udlejer i fogedretten, her anerkendes en afgørelse fra huslejenævnet nemlig desværre ikke..
17/12 '14 10:17
villy lauridsen
lej ALDRIG en lejlighed af poul erik bech (én af landets største ejendomsmæglere og udlejere). du kan med stor sikkerhed forvente at blive taget et bestemt sted.
det handler fx om opgivelse af lejlighedens areal, hvor man inddrager opgangen i arealet og i øvrigt tager udgangspunkt i ejendommens UDVENDIGE areal.
det handler om depositum, som INGEN får tilbagebetalt. du tvinges nemlig til at underskrive en lejekontrakt, hvor firmaet altid skal male vægge og lofter, uanset behov (ludderaftaler med malerfirmaer eller egne ansatte malere).
det handler om fuldstændig mangel på individuel vurdering. vi skal fx blot bo i en lejlighed i 3 måneder, men får samme sagsbehandling som andre , der har beboet en lejlighed i årevis. bl.a. SKAL vi fraflytte lejligheden 2 uger før, så man har tid til at REPARERE OG MALE uanset behov.

poul erik bech er en vampyr, hold dig væk fra ham

og ja, jeg anlægger naturligvis sag hvis jeg ikke får mit depositum retur
20/5 '15 12:42
Annemette Andersen
Hej jeg fraflyttede min leje bolig pr. 1-3-15 udlejer lader vente på sig med opgørelse forbrug og indskud kan det virkelig passe det skal gå så lang tid ?
29/6 '15 5:23
Spend

Er der regler for, hvor lang tid udlejer kan beholde lejers depositum efter lejers fraflytning?

Nej. Udlejer skal i henhold til lejelovens § 98, stk. 2 fremsætte eventuelle istandsættelseskrav mod lejer senest 14 dag efter lejers fraflytning. Sker dette ikke, har lejeren krav på at få hele sit depositum tilbagebetalt, selvom der måtte være mangler ved lejemålet, som lejeren efter aftalen skal betale for. Fristen på de 14 dage kan dog ved aftale mellem parterne forlænges.
Der er ikke nogen lovbestemt frist inden for hvilken, udlejer skal tilbagebetale lejer dennes depositum, men et udgangspunkt må være, at lejere berettiget kan forvente tilbagebetaling senest 4-6 uger efter lejers fraflytning.
29/5 '16 17:25
René Nielsen
Hej. Jeg har netop lavet denne hjemmeside, til jer der har nogen dårlige af faringer med private udlejere. Den er gratis at benytte, og lige til . Opret adressen i søgefeltet , og hjælp andre med ikke træde i samme fælde

www.boligbedommelse.dk
30/5 '16 0:13
Morten
Hej René

Jeg håber for dig at du har undersøgt regler grundigt i forhold til din hjemmeside. Der er nemlig rimelig strikse regler i forhold til at hvad du må lægge ud af oplysninger i forhold til datatilsynet, lige som at der kan være problemer med det principielt også er ulovligt at hænge folk ud på nettet. Bare lige en opfordring om at undersøge det grundigt inden en god idé bliver til en dyr idé med politianmeldelse :)

Men snak eventuelt med LLO, mener at de har et nogenlunde ligende kartotek med dårlige udlejere.
7/12 '16 20:55
Dennis
Hej

Vi står i en rigtig dum situation.
vi er fra flyttet vores daværende private lejemål nov 2015 - nu er vi i dec 2016
vi troede vi fik noget indskud tilbage, det var en meget urimelig afregning, hvilke vi gik vider med i ret systemet,, men ugen held, da retsystemet mente det var inden for rimeligeheden. (polsk underhånds firma - som ikke reklamere sig selv på nettet, forståligt nok)
men vi indgik et forlig.

nu er varmeregnskabet endelig kommet!!! flere måneder siden han modtog det, som vi først har modtaget nu!! aller sidste dag.
han har beholdt et større depositum, samt det tilgodehavende fra varme.

hvornår kan vi gøre krav på de penge??

vi har rykket for det så mange gange på mail, beskeder samt telefon opkald. men som han siger: på et passende tidspunkt!
sådan er det når man hiver mig i retten!!!

hvad har man af dateline eller kan man politi anmelde ham, efter som han er meget lige glad??

8/12 '16 11:18
Risa
Hej Dennis
Rådfør dig evt. med advokat gennem den gratis advokatrådgivning i din by. Dernæst er det selvfølgelig altid godt at være bagklog, men I skulle have involveret enten LLO eller lignende instans for længe siden. Jeg ved ikke, om det kan svare sig nu. På Facebook er der en gruppe, som hedder noget i retning af "Lejernes Jurist" (husker ikke helt, hvor I måske også kan prøve at spørge om råd. Ellers kan I jo prøve at politianmelde, men det tvivler jeg på, I vil få noget ud af udover lidt trøst til jer selv over at have gjort noget. Hvis man må anmelde fjolset med navns nævnelse på "TrustPilot", ville jeg også fluks fortælle om sagen derinde. Håber I får noget ud af det på et tidspunkt. God vind med det.
8/12 '16 11:20
Risa
Hej Dennis
Rådfør dig evt. med advokat gennem den gratis advokatrådgivning i din by. Dernæst er det selvfølgelig altid godt at være bagklog, men I skulle have involveret enten LLO eller lignende instans for længe siden. Jeg ved ikke, om det kan svare sig nu. På Facebook er der en gruppe, som hedder noget i retning af "Lejernes Jurist" (husker ikke helt, hvor I måske også kan prøve at spørge om råd. Ellers kan I jo prøve at politianmelde, men det tvivler jeg på, I vil få noget ud af udover lidt trøst til jer selv over at have gjort noget. Hvis man må anmelde fjolset med navns nævnelse på "TrustPilot", ville jeg også fluks fortælle om sagen derinde. Håber I får noget ud af det på et tidspunkt. God vind med det.
6/1 '17 11:04
Maria Wenzel
det er utrolig vigtigt altid at få taget billeder ved indflytningen - også selv om din udlejer ikke gør det! tag billeder af hele boligen eller tag en film, sådan så du er sikker på standen og du kan dokumentere standen ved fraflytning.

Ligeledes er det vigtigt at tage billeder ved fraflytning. Du har som lejer ansvaret for at kunne bevise i huslejenævnet, at standen var således ved indflytning. Det er derfor ikke udlejer, som skal bevise at standen ved indflytning var god, men derimod dig som lejer, der skal bevise at standen var dårlig eller ens med fraflytning. Det kan være besværligt at bevise, med mindre at du har billeddokumentation på det.

Selvom det virker helt urimeligt med en rengøring på 6000 kr, så gælder det om at have sine beviser på plads, inden man går i kamp.
9/2 '17 10:58
Lars Jensen
Du kan prøve at henvende dig til Lejerens Frie Retshjælp www.lejerens-fr.dk som er en frivillig forening der yder juridisk rådgivning indenfor lejeloven
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ANDERS?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom