Efterregulering af depositum
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Efterregulering af depositum
Boliger.dk - Efterregulering af depositum
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Efterregulering af depositum

2/5 '16 14:07
Kathrine Augustesen
Pga min husleje stiger 75kr pr år, så " passer" mit depositum som jeg indbetalte ved indflytning ikke længere, og min lejer mener han kan efterregulerer det(eller det har han gjort) i 4 mdr, dvs jeg har indbetalt 450kr ekstra i 4 mdr, må han det?? Er det ikke hans problem?
6/5 '16 1:14
Morten
Hej Kathrine

Det korte svar er. Nej det er ikke hans problem, det er han faktisk i sin fulde ret til.

Hvis din husleje stiger har udlejer ret til og anbefales at opkræve differencen til depositum og forudbetalt leje. Udlejere har ret til at kræve depositum svarende til 3 måneder husleje + 3 måneders forudbetalt husleje. Så i alt kan udlejer kræve det der svarer til 6 måneders husleje. Ændrer lejen sig op eller ned bør depositum og forudbetalt leje reguleres her efter.

Selv om det med garanti ikke var det svar du håbede på at få. Så er det nu engang en af de ting der er ved at leje. Til gengæld kan du glæde dig over at lejere er en af de absolut mest beskyttede grupper i vores samfund :)
9/1 '17 13:14
Maria Wenzel
Hej Kathrine

Udlejer har ret til at efterkræve en forhøjelse af depositummet, hvis din husleje er steget.

Dette er reguleret i lejelovens §34, stk 3. Det er helt normalt at udlejer vælger at bede om denne forhøjelse, for at være sikker på at han ikke mister penge, når du står og skal flytte.

Depositum og forudbetalt leje kan altså forhøjes, hvis din husleje også forhøjes.
Dog lyder det mærkeligt med de 4 måneders depositum. Det er kun 3 måneders depositum han har ret til at kræve fra dig. Han kan derudover kræve 3 måneders forudbetalt leje. Dette er maksimum af hvad en udlejer kan forlange.

Mvh. Maria wenzel sørensen
Lejeretsekspert
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ULRIK?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom