ophæve lejemål ved alvorlig sygdom
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > ophæve lejemål ved alvorlig sygdom
Boliger.dk - ophæve lejemål ved alvorlig sygdom
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

ophæve lejemål ved alvorlig sygdom

1/5 '16 15:55
Vivi Williamson
Hej
Håber I kan hjælpe mig i min søgen efter svar.
Min far på 76 år er blevet alvorlig syg og anbefales af lægerne at sælge deres ejendom da han ikke længerne kan passe stedet. Han er stadig indlagt.
De ejer en nedlagt gård hvor der et ekstra lejemål på. Dette har været lejet ud i flere år og desværre uden lejekontrakt. Nu har de mulighed for at sælge da der er en interesseret køber. Hvilke rettigheder har de i forhold til at opsige lejer. Er der ikke forhold ved alvorlig sygdom der kan komme i spil???
Mvh Vivi datter. med håb om hurtig svar
6/5 '16 1:08
Morten
Hej Vivi

Der er desværre ikke noget der hedder at alvorlig sygdom kan bruges til at smide lejere ud, kun at lejere har krav på at kunne fremleje hvis de er indlagt over længere tid. Men det der muligvis kan lette Jeres sag en smule er det du nævner med at lejemålet er en del af den nedlagte går, hvor jeg går ud fra din far har boet. Der er nemlig lidt mere lempelige regler hvis lejemålet er en bolig som en del af en større bolig, og endnu mere hvid et kun er værelser der lejes ud. Men min anbefaling er at kontakte en advokat igennem SAPU.dk der så vidt jeg ved er lidt billigere fordi de har lavet nogle gode aftaler. Men jeg vil kraftigt anbefale Jer til at betale Jer fra at få noget hjælp hvis I vil gøre Jer forhåbninger om at kunne få lejer ud. Men under alle omstændigheder skal du nok forberede dig på at det ikke er noget man lige kan gøre fra den ene dag til den anden.
Men der er jo også altid muligheden for at tage en snak med lejer. De fleste af dem er mennekser med hjerter... men der er selvfølgelig en vis tendens til i vores samfund at vi kun tænker på os selv. Men en god dialog kan ofte klare mange ting. Lovgivning er tænkt til at hjælpe i de situationer hvor folk ellers ikke kan få det til at fungere selv :)

HÃ¥ber I finder ud af det.
6/5 '16 1:09
Morten
Hej Vivi

Der er desværre ikke noget der hedder at alvorlig sygdom kan bruges til at smide lejere ud, kun at lejere har krav på at kunne fremleje hvis de er indlagt over længere tid. Men det der muligvis kan lette Jeres sag en smule er det du nævner med at lejemålet er en del af den nedlagte går, hvor jeg går ud fra din far har boet. Der er nemlig lidt mere lempelige regler hvis lejemålet er en bolig som en del af en større bolig, og endnu mere hvid et kun er værelser der lejes ud. Men min anbefaling er at kontakte en advokat igennem SAPU.dk der så vidt jeg ved er lidt billigere fordi de har lavet nogle gode aftaler. Men jeg vil kraftigt anbefale Jer til at betale Jer fra at få noget hjælp hvis I vil gøre Jer forhåbninger om at kunne få lejer ud. Men under alle omstændigheder skal du nok forberede dig på at det ikke er noget man lige kan gøre fra den ene dag til den anden.
Men der er jo også altid muligheden for at tage en snak med lejer. De fleste af dem er mennekser med hjerter... men der er selvfølgelig en vis tendens til i vores samfund at vi kun tænker på os selv. Men en god dialog kan ofte klare mange ting. Lovgivning er tænkt til at hjælpe i de situationer hvor folk ellers ikke kan få det til at fungere selv :)

HÃ¥ber I finder ud af det.
9/1 '17 13:43
Maria Wenzel
Hej Vivi

Det er en rigtig ærgerlig situation, og endnu mere en typisk situation idet rigtig mange ikke får lavet en lejekontrakt og derfor står dårligere, hvis de vil opsige lejemålet.

Jeg vil anbefale dig at tage en snak med lejeren og se om I ikke kan komme til en aftale.
Problemet er at man ikke kan opsige en lejekontrakt/lejemål hvis man skal sælge, da det faktisk er således at den nye ejer så skal overtage lejekontrakten og kun kan opsige den hvis de selv skal bo i lejemålet. Det kan være meget besværligt at få en lejer ud, når nu der ikke er lavet en lejekontrakt.

Men der er altid muligheden ved at tage en snak med sin lejer og finde en løsning. Det vil jeg råde jer til. I tilfældet af at dette ikke virker, så ville jeg tage fat i en advokat og få hjælp til at køre en sag. Det kan nemlig godt være at I kan opsige dem med et års varsel, da det kan være at lejemålet bliver anset som et tofamilieshus, og derved kræves der ingen grund for opsigelse og det er lettere at komme af med sin lejer.

Jeg håber at I finder ud af det.

Med venlig Hilsen

Maria wenzel Sørensen
Lejeretsekspert
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet TORSTEN?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom