Fraflytningsdato ved opgør af lejemål
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Fraflytningsdato ved opgør af lejemål
Boliger.dk - Fraflytningsdato ved opgør af lejemål
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Fraflytningsdato ved opgør af lejemål

1/1 '16 11:22
Rytter
Jeg udlejer en lille lejlighed til at par, som har oplyst at de har købt lejlighed til overtagelse pr. 1. april.
De har opsagt lejemålet til udgangen af marts 2016.

Er det korrekt af mig at oplyse følgende:
"Hvis jeres lejemål opsiges til udgangen af marts 2015, skal I principielt være fraflyttet kl. 12 den 31. marts, og lejemålet skal denne dato afleveres nymalet og istandsat i samme grad som det var ved indflytning ".

Med venlig hilsen
Rytter.


8/1 '16 3:42
Morten
Hej Rytter

Det kommer jo meget an på hvad der er aftalt i lejekontrakten. Nu er jeg ikke advokat, så den korrekte formulering ville bero på almindelig sund fornuft. Men jeg synes at det lyder mærkeligt at skrive principielt, da det så lidt hentyder til at de så bare kan vælge i praksis ikke at gøre det...

Så hvis det er det i har aftalt ville jeg nok formulere det sådan:
"Da I har opsagt lejemålet, med fraflytning 31. marts, gøres der opmærksom på at lejemålet, i henhold til lejekontrakten, afleveres nymalet og istandsat som ved indflytning. Lejligheden skal være fraflyttet og nøglerne afleveret senest torsdag den 31. marts kl 12:00"

Men igen, jeg er ikke advokat. Måske SAPU.dk var en mulighed for dig hvis du ikke føler dig helt sikker ud i udlejningens kunst :)

Mvh.
Morten
30/3 '16 12:56
Charlotte
Hej Rytter

Det lyder ikke til at være rigtigt, de burde have 3 måneders opsigelse.

Men som Morten skriver foroven er jeg heller ikke advokat eller jurist.

Jeg tog et smut forbi www.sapu.dk og fandt det ret relevant, det burde du måske tjekke op på.

mvh.
Bente
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ANDERS?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom