Opsigelse af lejer i fremlejet
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Opsigelse af lejer i fremlejet
Boliger.dk - Opsigelse af lejer i fremlejet
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Opsigelse af lejer i fremlejet

23/11 '17 22:33
Johan
Hej

Jeg står i den situation at jeg har lejet et lejemål, hvor jeg selv bor og har fremlejet det ene værelse til en lejer.
Jeg har i kontrakten fra start skrevet at det er en tidsbegrænset lejeperiode på 6 måneder, med mulighed for forlængelse.

Lejeren har nu boet \"hos mig\" i halvanden måned, og vi kommer ikke godt ud af det, og jeg er efterhånden træt af at have ham boende. Han lyver omkring arbejde, overholder ikke rengøringsplaner, har en helt skæv døgnrytme (larmer om natten på hverdage), og opfører sig generelt uden hensynstagen.

Hvad har jeg af muligheder for at opsige lejeren før de 6 måneder er udløbet?

På forhånd tak for svar
Med venlig hilsen
Johan
23/11 '17 22:55
Bjarke
Du har gode muligheder for at opsige din lejer da der er tale om et værelse i den samme bolig, som udlejer bor i. Da har du mulighed for at opsige med en måneds varsel.

Se LLO siden for mere info: http://llo.dk/lejeloven-a-z/opsigelse-og-ophævelse/udlejers-s og §82, §83 og §84 i lejeloven på https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=173642#id6877c5d7-999e-45ca-b58b-feaaeab01753
24/11 '17 0:16
Johan
Hej Bjarke. Mange tak for svar. Jeg har i mellemtiden fundet ud af han har løjet om sin alder. Jeg havde sat minimumsalder som 21, og det viser sig at han faktisk er 18 år. Jeg ved ikke om det har noget at sige i sagen, men kan jeg, på baggrund af dette, smide ham ud hurtigere? Jeg har ærlig talt ikke lyst til at bo sammen med en løgner længere end højst nødvendigt.
24/11 '17 0:36
Bjarke
Jeg kan ikke forestille mig, at det gør nogen forskel. Husk på at der stadig er tale om et andet menneske. der - trods alt - stadig har ret til at have lidt tid til at finde en ny bolig.

Det hindrer dig dog ikke i at hjælpe ham med at finde et nyt sted at bo.

Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet TORSTEN?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom