Lejekontrakt udløbet.. Hvad gælder?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Lejekontrakt udløbet.. Hvad gælder?
Boliger.dk - Lejekontrakt udløbet.. Hvad gælder?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Lejekontrakt udløbet.. Hvad gælder?

28/5 '16 21:37
Christina
Hej...

Min kæreste og jeg har boet privat til leje i et hus en bondemand ejer... Vi har i tiden fået 2 børn og da huset har skimmelsvamp har vi nu fundet nyt at flytte til, da vores ene datter ikke kan tåle det...

Det korte og lange er...

Da vi flyttede ind i 2009 skrev vi under på en kontrakt som var tidsbegrænset på 2 år.. Vi har ingen ny lejekontrakt fået...

I den kontrakt stod der at der var 500 liter olie på oliefyret da vi flyttede ind og dette skulle der være når vi fraflyttede igen...

Skal der så være det, når vi egentlig ingen kontrakt har?

Vi sys egentlig det er ret strengt når nu vi har boet her og intet er sket...

30/5 '16 0:07
Morten
Hej Christina

Nu kender jeg jeg jo ikke Jeres sag med hvad der er sket og ikke er sket(gætter på du tænker i fohold til skimmelsvamp, som jo ofte er noget "selvforskyldt" fordi det kommer ind fra luften og det tøj vi bærer på, og "blomstrer så op" indendøre hvis man ikke lufter ordentlig ud eller der generelt er meget fugtigt, også ofte hvis der ikke luftes ordenligt ud. Hvis det er ved gulvet(eller bunden af væggen) kan det selvfølgelig også være et problem med fundamentet)

Men hvis der ikke er lavet ny kontrakt, så kører den bare videre på den der er der i forvejen, men bare uden de 2 års tidsbegrænsning. Så samme opsigelsesvarsel(typisk 3 måneder for Jer og 12 måneder for udlejer) og hvis der var 500L olie på fyret og I har skrevet under på der skal være det når I flytter, skal der også være det. Hvilket vel egentlig er meget fair. Men gætter på I sikkert også kan få lov til at betale Jer fra det hvis der ikke er.

Det nemmeste er jo altid at klare tingene ved en god dialog. Men det er den gamle kontrakt der gælder :)

Pøj pøj med det
6/1 '17 11:33
Maria Wenzel
Hej Christina

Det er selvfølgelig ærgerligt med skimmelsvamp i ens bolig, men det kan være svært at afgøre hvem der er skyld i det.

At I ikke har fået en ny kontrakt er ikke optimalt, men det betyder blot at lejelovens regler gælder for jer - altså opsigelsesvarsel, fraflytningsstanden osv.

I forhold til olien, vil I stadig være påkrævet at fylde på så der er 500 liter. Dette ville I jo i realiteten skulle have gjort efter de 2 år var gået, men da I har boet længere tid, så er dette blot fortsat. Det er vel også kun fair, at I betaler for det olie I har brugt?

Mvh. Maria wenzel Sørensen
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet TORSTEN?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom