Lejer nægter at betale for manglende istandsættelse
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Lejer nægter at betale for manglende istandsættelse
Boliger.dk - Lejer nægter at betale for manglende istandsættelse
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Lejer nægter at betale for manglende istandsættelse

19/4 '16 9:41
Niels
Hej! Mit lejer har opsagt sit lejemål (en lejlighed) og har efterladt den i ringe stand: Der er ikke blevet malet, gulvet er beskidt, huller i væggene mm.

Jeg har indhentet tilbud på dette arbejde, og beløbet for dette overstiger lejerens depositum. Jeg har informeret lejeren om dette (indenfor 14 dage), men svarede blot at denne ikke vil betale beløbet.

Hvad kan/skal jeg gøre? Der er tale om et beløb langt større end 5.000 kr.

I den underskrevede kontrakt blev det markeret, at lejligheden var istandsat før indflytning og skal leveres ligeså.
23/4 '16 6:11
Morten
Hej Niels

Det skal bemærkes at jeg ikke er advokat...

Men det kommer lidt an på om hvornår lejekontrakten er fra(før eller efter sidste sommer) Men umiddelbart anbefales det altid at tage det maksimale i depositum og forudbetalt leje, som er 2 x 3x"månedlig leje" for netop at dække sådan nogle ting, da lejer rigtig ofte anses som værende teknisk insolvente, og sjældent har mulighed for at betale sien regninger.

Men der gælder de samme regler, at hvis lejer ikke betaler sine regninger, kan du som udlejer smide lejer ud. Dog skal du huske at overholde de gældende rykker- og adviseringsfrister. Det forudsætter selvfølelig at lejer stadigvæk bor der, hvilket de jo som oftest ikke gør. Ellers er du nød til at slæbe lejer i retten og kræve pengene ind igennem fogedretten osv. Det er dog ofte en langtrukken, dyr og træls fornøjelse, hvorfor mange ikke gør det hvis det ikke handler om meget mere end de 5000,- selv om du godt nok skriver at det er langt over. Men det er måske den bedste investering at kalde det dyre lærepenge :( men eventuelt prøv at se om du ikke kan få noget hjælp igennem sapu.dk hvis du vælger at gå i den retning.

HÃ¥ber du kan bruge det til noget.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom