Trappeleje i tidsbegrænset leje
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Trappeleje i tidsbegrænset leje
Boliger.dk - Trappeleje i tidsbegrænset leje
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Trappeleje i tidsbegrænset leje

10/2 '16 22:21
KIm L
Det er tidsbegrænsning på 2 år på lejemålet som er forlænget 3 gange. Der er trappeleje på 200 pr måned begynder hver d 1/1 hvert år og på nye kontrakter bliver der igen lagt trappeleje på oven i den nu højere husleje. der er ingen tidsbestemt ophør på trappelejen. huslejen er nu meget høj.

Spørgsmål er så om dette er lovligt at gøre. Det er for området den dyreste husleje jeg har hørt om. 11.500,- kr for 280 Kvm. og kælder er medregnet. Det er et privat lejemål.
Lejekontrakt er fra før den nye lejelov.
11/2 '16 0:04
Morten
Hej Kim

Personligt synes jeg absolut ikke at 11.500,- for 280 Kvm lyder af særligt meget. Det er under 500,- per Kvm per år. Selv et huslejenævn ville typisk acceptere en leje imellem 300-1200,- per kvm per år alt efter stand osv. For københavn ligger den væsentlig over 500,- /kvm/år Så jeg synes ikke umiddelbart at det virker voldsomt. En 200,- stigning svarer til en under 2% årlig stigning, hvilket følger inflationen rigtig pænt, altså det som vores penge bliver mindre værd hvert år. Og som du gerne skulle få mere i lønposen hvert år. Så jeg synes faktisk at det lyder som en utrolig fair løsning I har. Men altså, jeg er selvfølgelig også af den holdning at hvis man har lavet en aftale om et lejemål (og alt andet) så bør man overholde aftalen. Og hvis noget ændrer sig så man ikke har råd til det mere, må man jo opsige aftalen. Det er den bedste måde for at vi mennesker kan fungere sammen :)

Her i København er der folk der giver 4 gange så meget. Men det kan selvfølgelig omstødes hvis lejemålet ikke går under fri leje. Men i dit tilfælde synes jeg lejen lyder ualmindelig rimelig.
11/2 '16 7:24
Kim L
Bolig arral 186 kvm ifl. Bbr. Men udlejer gar kælder med og det må man ikke. Bolig er fra 1948 og den er i struer. Det er mere drt med at forlænge kontrzkt / lave ny hvert andet år nu for 3 gang. Det er så kvm pris på 750 kr. Og den steg 200 her den 1.1 så den er på 11.700.
11/2 '16 9:47
Morten
Hej Kim

Ja, men der tilføjede du jo en hel del ekstra til din sag af rimelig væsentlig grad.

Jeg skal dog ærligt indrømme at jeg stadigvæk har svært ved at have ondt af dig :O) En tilsvareden lejlighed i København ville snildt have kostet væsentligt over 30.000,- /måned ved fri leje. Så er det rigtig at man muligvis ville kunne få den ned omkring 10.-15.000,- Men for Struer er det sikkert en høj leje.

Med det sagt så er lejelovgivningen jo lavet for at kunne tilbyde svage i samfundet kunstigt billige boliger, så man kan få en differencieret samling af samfundsborgere ind i storbyerne. Det er ikke ulovligt at leje kælder med og tage leje for det, og det lejede derfor udgør 280Kvm, så længe det er oplyst at de 94kvm er kælderareal og ikke gælder som beboelsesareal. Sagt på en anden måde må man ikke snyde og sige at kælderen gælder med som beboelse, med mindre den selvfølgelig er godkendt til det. Men altså, man kan ikke bare sige at kældre hører gratis med, hvis du forstår hvad jeg mener. Derfor, hvis I har aftalt en leje, så er det den der gælder, og den aftalte trappeleje er efter min overbevisning ikke ulovlig. Lige som det også er fuldt ud tilladt at forlænge midlertidige kontrakter ud i uendeligheden. Det kan have nogle andre udfordringer for udlejere at gøre det. Men der er ikke noget ulovligt i det. Der med ikke sagt at du muligvis ville kunne få en mindre huslejenedsættelse ved at trække udlejer igennem et huslejenævn (jeg er dog usikker på om struer er en boligreguleret kommune). Dog giver sådanne ting typisk ikke det bedste forhold til hinanden. Men det er jo en vurderingssag hvad der er vigtigst for dig.

Men igen, så går jeg meget ind for at hvis vi skal kunne fungere sammen som samfund, så er vi jo nød til at forvente at vi overholder de aftaler vi laver sammen. Hvis noget ændrer sig så man enten ikke kan eller vil overholde aftalen længere, må man jo gå til forhandlingsbordet igen, eller opsige sin aftale. Det er vel nu engang den mest fair måde vi kan fungere sammen på. En 1,8% årlig stigning af lejen, lyder for mig på ingen måde urimeligt, da det som sagt er det som vores penge bliver mindre værd. Og din leje er rent faktisk nogen lunde konstant. For mig lyder det som en udlejer der prøver at få dækket sine udgifter ved at have ejendommen. Hvis du mener du kan få noget andet der er lige som godt til en billigere penge, så er der jo intet uretfærdigt i at sige at det er sådan det er og så flytte. Men at trække en pris ned over hovedet på en anden med fare for at smadre deres økonomi, synes jeg personligt bare er virkelig dårlig stil.

Den nemmeste måde at løse problemer på, er oftest at man snakker med hinanden, så alle parter har en ide om hvad der foregår. Og som oftest vil vi mennesker faktisk gerne hjælpe hinanden, specielt hvis man kan finde ud af at snakke sammen. Hvis man begynder at spille med juridiske muskler, skaber man typisk kun uvenskab, og i lejefohold er det oftest ikke særlig rart eller holdbart for nogle parter. Loven er jo typisk den vi bruger når der ikke er nogen anden udvej, fordi vi ikke kan finde ud af det sammen mere :)

HÃ¥ber I finder ud af det.
30/3 '16 12:51
Sanne
Hej Kim

Hvis du har problemer med at fastsætte en pris, kan jeg stærkt anbefale www.sapu.dk, som har hjulpet mig med alt det juridske og lejekontrakt i forbindelse med udlejning.

Det har en masse gode services som udlejer er stærkt favorable.

håber du finder en løsning på dit problem.
30/3 '16 13:41
KIm L
Ny skriver du i København,, her er tale om en mindre provinsby ude i vestjylland med ca 12000 indbygger, kan da sige at tilsvarende på 270 kvm i bedre stand til 7000. og alm.nyttig nybyg på 128 koster 8200, så jo det er dyrt for et gammelt hus udlejer ikke vedligeholder. MEN nu er det også mere også det med trappelejen jeg søgte svar på og om man må blive ved med at forlænge lejekonktrakten i en uendelighed og forhøje lejen hver 2. år med mere trappeleje. Huset er sat tilsalg af udlejer og har skiftet ejer . før 2 ejer men nu 1. Så ikke lige det svar jeg søgte men kan se at den nok bliver nød til at en tur i huslejenævnent. der må der findes svar..
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom