Forlængelse af tidsbegrænset lejekontrakt
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Fri debat > Forlængelse af tidsbegrænset lejekontrakt
Boliger.dk - Forlængelse af tidsbegrænset lejekontrakt
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Forlængelse af tidsbegrænset lejekontrakt

1/10 '15 14:24
Bente
Kære Morten.
Tak for dine gode svar. Interessant læsning.
Min mand og jeg har under udstationering i udlandet udlejet vores ejerlejlighed (167 m2) på en 3-årig tidsbegrænset kontrakt.
Vore lejere er flinke mennesker, der overholder alle forpligtelser. Da vi ikke flytter tilbage efter de 3 år, er både de og vi interesserede i at forlænge lejemålet.
Vi forestiller os, at vi opretter en ny lejekontrakt uden tidsbegrænsning, og at vi, når det bliver aktuelt at flytte tilbage (hvilket kan blive alt mellem om 2 og om 7 år) opsiger kontrakten med 12 måneders varsel med den begrundelse, at vi selv skal flytte ind. Det er lejerne indforstået med, og vi har ingen grund til at tvivle på dem. Men vil vil gerne være helt sikre på, at vi ikke gør noget uklogt.
Vi vil nok i den nye kontrakt lave en note om dette - selv om det ikke har nogen bindende juridisk betydning.
Jeg har fulgt det link, du gav til Mette, og hæfter mig ved følgende formulering: "Opsigelsen skal være rimelig set ud fra en vurdering af både lejers og udlejers forhold."
Vore lejere har tre børn, hvoraf to bor hos dem "på deltid". Ex-ægtefællen bor i gå-afstand, og de store børn kan fra begge hjem komme i skole uden særlige transportproblemer.
Jeg tænker, om børnenes mulighed for at forblive i nærheden af den anden forælder og deres skole gør, at "lejers forhold" vægtes højere end vores, hvis lejerne modsætter sig opsigelsen.
Vil vore lejere "vinde hævd" på retten til boligen, hvis de når at bo der i hele 10 år?
Vi har som "forældrekøb" en ejerlejlighed (64 m2), der er udlejet til vores datter. Hun vil efter al sandsynlighed blive boende i den i adskillige år. Vil man i en vurdering af "udlejers forhold" vs. "lejers forhold" kunne lade dette indgå, altså f.eks bede os snarere opsige dette lejemål for at kunne flytte ind der?
Vi har også et sommerhus, men har ikke ret til at bo i dette på helårsbasis.
Er der efter din mening faldgruber, vi ikke er opmærksomme på? Er der noget, du vil råde os til at gøre?
Venlig hilsen og på forhånd tak.
Bente
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet SVEND?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom